Co zrobić ze starymi treściami niskiej jakości?

John Mueller z Google odpowiada na pytanie, co zrobić ze starymi treściami o bardzo niskiej jakości?

Zapytano Johna Muellera z Google, co zrobić z treściami, które są starsze i niskiej jakości. Czy lepiej byłoby usunąć zawartość? A może lepiej byłoby przepisać stare treści o złej jakości?

 

Stara treść i treść niskiej jakości

John Mueller podszedł do pytania jak do dwóch pytań.

Pierwsza część jego odpowiedzi koncentrowała się na tym, czy treści są uważane za niższej jakości, ponieważ są stare.

Druga część jego odpowiedzi dotyczyła tego, co można zrobić w przypadku treści o niskiej jakości.

To ważne pytanie. Niektórzy potraktują kiepskie treści jak chwasty i sprawią, że znikną. A niektóre rodzaje treści są takie, gdy są nieaktualne.

Stare i złe treści w ulepszonej witrynie

Osoba zadająca pytanie stwierdziła, że ​​kiedy zaczynał, jego SEO było „złe”, a następnie pisał, pod względem jakości treści, „złe artykuły”.

Jego pytanie brzmiało, czy po napisaniu artykułów o wyższej jakości powinien usunąć artykuły o niższej jakości.

On zapytał: „Czy powinienem usunąć wszystkie artykuły, czy wpłynie to na moją witrynę, czy powinienem to zachować?”

John Mueller odpowiedział komentarzem na temat starych treści.

Powiedział, „Myślę, że jeśli jest to coś, co uważasz za dobre treści, które chcesz opublikować na swojej stronie internetowej, z twoim imieniem, to zatrzymałbym to. Tylko dlatego, że jest stary, nie oznacza, że ​​jest zły”.

Następnie skomentował, co zrobić z naprawdę złymi treściami.

Mueller kontynuował: „Ale jeśli spojrzysz na to i powiesz, och, to jest teraz dla mnie zawstydzające, nie chcę, żeby to było w Internecie, jest tak źle. W takim razie powiedziałbym, że albo ulepszyć, albo usunąć”.

Ulepszanie starych treści

Niektórych treści nie można poprawić, np. treści dotyczące nieaktualnych tematów. Przykładami treści, których prawdopodobnie nie można zrehabilitować, są przewodniki po produktach, które nie są już produkowane, takich jak pagery czy telewizory starej generacji.

Inne rodzaje treści można poprawić.

Typowym przykładem są setki stron z miastami, które zostały utworzone na podstawie szablonu i są wycinane do ciastek, w których nazwa miasta jest zastępowana, a bloki tekstu są zmieniane w celu stworzenia unikalnych kombinacji treści przy użyciu dokładnie tego samego tuzina bloków treści. Takie taktyki są przestarzałe i łatwe do wychwycenia przez wyszukiwarki.

Ale te strony można zrehabilitować przy odrobinie kreatywności i ciężkiej pracy.

Czasami najlepiej jest po prostu przekierować starą i słabą treść do nowszej i lepszej treści, która dotyczy tego samego lub podobnego tematu. To najłatwiejszy sposób na radzenie sobie ze starymi i złymi treściami.

Istnieje wiele sposobów na rehabilitację starych i niskiej jakości treści, a dwa z nich, jak powiedział John Mueller, to ich ulepszanie lub usuwanie.